Menu główne

Koncerty, kino, teatr, film, zajęcia artystyczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Projekcje filmowe

Projekcje filmowe w ramach DKF-u im. Andrzeja Nardellego.

Film z muzyką na żywo na inaugurację Wieczorów Filmowych

Opublikował | 6 września 2017 w kategorii: 2017, Brzezinka, Projekcja filmowa DKF, Wieczór filmowy

Film z muzyką na żywo na inaugurację Wieczorów Filmowych

Po wakacyjnej przerwie do byłego Kina Znicz powracają Wieczory Filmowe. Pierwsze spotkanie z dobrym kinem już 23 września. Na początek zobaczymy „Gabinet doktora Caligari” z muzyką na żywo w wykonaniu Łukasza Marciniaka. Piąty sezon Wieczorów Filmowych rozpocznie się niemym horrorem z muzyką na żywo w wykonaniu Łukasza Marciniaka, filmem-legendą, bo o „Gabinecie doktora Caligari” śmiało można tak powiedzieć. Miłośnicy horroru znajdują w tej opowieści o szalonym hipnotyzerze i upiornym somnambuliku prekursora dla całego gatunku filmu grozy. Zainteresowani sztukami plastycznymi zachwycają się niezwykłą ekspresjonistyczną scenografią, wśród której trudno odróżnić pokurczone ludzkie ciało od nienaturalnie wielkich cieni rzucanych na ścianę. Akademicy natomiast od lat toczą spory na temat tego, czy to niemieckie dzieło z 1919 roku jest nieświadomą zapowiedzią nadciągającego faszyzmu, czy po prostu przedziwnym tworem zrodzonym z majaków szaleńca. Żaden z tych aspektów nie wyczerpuje zresztą bogactwa interpretacji i odczytań tkwiącego w „Gabinecie dr Caligari”. To film, który dał początek kinu artystycznemu, ale jednocześnie daleko mu do nieprzystępnych produkcji dla wybranych. Realizacja sprzed niemal stu lat nadal mrozi krew w żyłach i wciąga w głąb sennego koszmaru, z którego nie chcemy wybudzić się zbyt szybko. Teraz Caligari przeraża może nawet bardziej niż kiedyś. Straszliwe monstrum o podkrążonych oczach, czarno-białe zakrzywione uliczki i szalony naukowiec wysyłają w kierunku widza niepokojące sygnały z dalekiej przeszłości. Przy udziale muzyki na żywo – gitary elektrycznej Łukasza Marciniaka – ożywimy na jeden wieczór demony sprzed wieku. Tego seansu nie będzie się dało prędko zapomnieć. Po projekcji usłyszymy łączący poezję z gitarą elektryczną duet Brzoska/Marciniak. Prelekcję oraz dyskusję poprowadzi natomiast Karolina Kostyra – doktorantka kulturoznawstwa o specjalizacji filmoznawczej na Uniwersytecie Śląskim. Wieczory Filmowe to szeroko pojęte działania w zakresie filmu i kultury filmowej organizowane z inicjatywy grupy mysłowickich miłośników kina. W ramach Wieczorów Filmowych organizowane są seanse, które odbywają się cyklicznie, głównie w soboty, prezentując widzom filmy największych twórców kinematografii. Celem cyklu jest wyświetlanie zarówno arcydzieł kina (np. Tarkowski, Kubrick, Lynch), jak również mniej znanych twórców kina niezależnego. Inauguracja nowego sezonu Wieczorów Filmowych odbędzie się 23 września o godzinie 18:00 w Mysłowickim Ośrodku Kultury na Brzezince (ul. Laryska 5), czyli w byłym Kinie Znicz. Bilety w cenie 10 zł do nabycia na stronie internetowej www.kupbilecik.pl oraz przy wejściu...

czytaj więcej

Wieczory Filmowe: John Huston

Opublikował | 12 czerwca 2017 w kategorii: 2017, Brzezinka, Kino, Projekcja filmowa DKF, Wieczór filmowy

Wieczory Filmowe: John Huston

Przed nami ostatni przed wakacyjną przerwą seans w ramach Wieczorów Filmowych. Spotykamy się w sobotę 17 czerwca o godzinie 18:00 w Mysłowickim Ośrodku Kultury na Brzezince (ul. Larska 5). Podczas ostatnich w tym sezonie Wieczorów Filmowych zobaczymy debiut Johna Hustona, dziś nazywany pierwszym wielkim filmem noir. Wstęp wolny! Adaptacja powieści Dashiella Hammetta „The Maltese Falcon” mieści w sobie wszystko, czego można oczekiwać od gatunku. Film z 1941 roku, w którym główne role grają Humphrey Bogart i Mary Astor to pełnokrwiste postaci, zawiła intryga i duszny klimat. Do biura cynicznego detektywa o zmęczonej twarzy Humphreya Bogarta wchodzi damulka. Jedna z tych, które udają zagubione i niewinne tylko po to, by wykorzystać mężczyzn wedle własnych zachcianek. Proste z pozoru zlecenie odnalezienia zaginionej siostry zamienia się w pokrętną grę prowadzoną przez szajkę homoseksualistów, której stawką jest odnalezienie figurki sokoła. W świecie zaludnianym przez szemrane postaci w stylu przewrotnej femme fatale, groteskowego grubasa czy jego zniewieściałego pomagiera niełatwo się połapać. Zresztą, nie chodzi tu tyle o intrygę, ale o to, co zawieszone w powietrzu. Jest gęsto od dymu papierosowego i napięcia erotycznego, a po jednym łyku whiskey z proszkami nasennymi traci się przytomność. To dzieło klaustrofobiczne, wypełnione paranojami, a jednocześnie proste, przystępne i doskonałe formalnie. Najlepsze, co ma do zaoferowania kino klasyczne – „the stuff that dreams are made of”. Przed seansem prelekcję pt. „Na tropie filmu czarnego” oraz dyskusję poprowadzi Karolina Kostyra – doktorantka kulturoznawstwa o specjalizacji filmoznawczej na Uniwersytecie...

czytaj więcej

Przegląd Filmów Kiyoshi Kurosawy

Opublikował | 8 listopada 2016 w kategorii: 2016, Brzezinka, Grunwaldzka, Kino, Projekcja filmowa DKF, Seans filmowy

Przegląd Filmów Kiyoshi Kurosawy

Przed nami kolejne wydarzenie filmowe, tym razem będzie to trzydniowy przegląd filmów znanego głównie z horrorów japońskiego reżysera Kiyoshi Kurosawy. Przegląd odbędzie w dniach 18-20 listopada w Mysłowickim Ośrodku Kultury. Kiyoshi Kurosawa to japoński reżyser, scenarzysta i aktor, noszący to samo nazwisko, co jego słynny rodak Akira Kurosawa (aczkolwiek z nim nie spokrewniony). Zasłynął jako innowator kina spod znaku grozy, chociaż równie dobrze czuje się w innych gatunkach filmowych: filmach erotycznych, gangsterskich, thrillerach, obyczajowych czy science-fiction. Wielokrotny zdobywca Japońskiej Nagrody Filmowej oraz laureat wielu międzynarodowych festiwali filmowych. Podczas przeglądu zostanie wyświetlonych sześć filmów japońskiego reżysera. Pierwszego dnia przeglądu w Mysłowickim Ośrodku Kultury przy ul. Grunwaldzkiej 7 zostaną wyświetlone filmy „Pozwolenie na Życie” oraz „Oczy Pająka”. Dwa kolejne dni przeglądu to projekcje w filii MOK na Brzezince (ul. Laryska 5), czyli w byłym Kinie Znicz – 19 listopada o godzinie 18:00 uczestnicy wydarzenia zobaczą filmy „Kuracja” i „Puls”, które zostaną poprzedzone prelekcją Jakuba Pudełko, natomiast 20 listopada zobaczymy filmy „Tokijska Sonata” i „Charyzma”. Wstęp na każdy z filmów kosztuje 5 zł, natomiast cena karnetu trzydniowego (6 filmów) wynosi 20 zł. Wydarzenie odbywa się w ramach Wieczorów Filmowych, czyli cyklu projekcji organizowanych przez grupę mysłowickich miłośników kina we współpracy z Mysłowickim Ośrodkiem Kultury, którego czwarty sezon został zainaugurowany 29 października projekcją filmu Zagadka Nieśmiertelności. Wieczory Filmowe to szeroko pojęte działania w zakresie filmu i kultury filmowej. Celem przedsięwzięcia jest wyświetlanie zarówno arcydzieł kina (np. Tarkowski, Kubrick, Lynch), jak również mniej znanych twórców kina...

czytaj więcej

Wieczory Filmowe. Woody Allen

Opublikował | 24 maja 2016 w kategorii: 2016, Brzezinka, Kino, Projekcja filmowa DKF

Zapraszamy na kolejną projekcję w ramach Wieczorów Filmowych. W sobotę 28 maja o godzinie 18:00 w MOK Brzezinka (ul. Laryska 5) zostanie wyświetlony film Woody’ego Allena. Podczas Wieczoru Filmowego odbędzie się projekcja amerykańskiej komedii z 1966 roku w reżyserii Woody’ego Allena i Senkichiego Taniguchiego, wyprodukowany przez American International Pictures. Woody Allen zadrwił sobie i nabył prawa do japońskiego filmu szpiegowskiego, w którym pozamieniał kolejność scen, dodał własne i podłożył nową ścieżkę dźwiękową. Komedia z nieco absurdalnym poczuciem humoru. Działo się w 1966 roku. Zapraszamy wszystkich do byłego Kina Znicz na przedostatni seans w tym sezonie....

czytaj więcej

„Pielgrzym” film dokumentalny .

Opublikował | 7 kwietnia 2015 w kategorii: Brzezinka, Projekcja filmowa DKF

„Pielgrzym” film dokumentalny .

  „Pielgrzym” Film dokumentalny w reż. Andrzeja Trzosa-Rastawieckiego 17.04.2015 r., MOK Brzezinka, dwie projekcje: godz. 17.00 i godz. 19.00 Bilet – 5 zł (obowiązują zniżki MOK) Na schodach, wyłożonych czerwonym dywanem sylwetka wspinającego się człowieka. Kiedy się odwróci, z ekranu spojrzą jasne, spokojne oczy Jana Pawła II, „polskiego” papieża. Tak zaczyna się „Pielgrzym” Andrzeja Trzosa-Rastawieckiego. Film, zrealizowany na zlecenie Watykanu i Episkopatu Polski był pierwszym dokumentem doniosłej wizyty głowy Kościoła katolickiego w naszym kraju. Jego premiera odbyła się 3 listopada 1979 r. w Watykanie w obecności Ojca Świętego, który, dziękując reżyserowi, powiedział po projekcji: „Bóg zapłać. Cieszę się, że oczy moje mogły widzieć to, co będą mogli oglądać moi rodacy w kraju. Dawniej pisało się dokumentację tylko piórem, teraz pisze się ją także kamerą. Jest to wspaniała dokumentacja.” (za informacją w „Tygodniku Powszechnym”, nr 49/79). Potem projekcje filmu, zrealizowanego na taśmie 16 mm odbywały się w wielu polskich kościołach. W początku 1981 roku zapadła decyzja o przekopiowaniu „Pielgrzyma” na taśmę 35 mm i rozpowszechnianiu w kinach. Oto ludzie biegnący warszawskimi ulicami obok samochodu papieża, oto tłum duchowieństwa w mrocznych wnętrzach warszawskiej katedry – to jedne z pierwszych kadrów „Pielgrzyma”. Twarze wiernych, w skupieniu i zasłuchaniu szukające twarzy Jana Pawła II. Potem wizyta w Belwederze… następnie chwila zadumy przy Grobie Nieznanego Żołnierza… Na Placu Zwycięstwa ołtarz z monumentalnym krzyżem, tłumy. Przejmującą ciszę towarzyszącą homilii, której tematem jest relacja: Chrystus-człowiek, przerywają oklaski i pieśni. Realizatorzy informują, że jako inspiracja .posłużyły im teksty homilii papieskich – wykorzystali w „Pielgrzymie” obszerne, jak na czas trwania filmu – ich fragmenty, starannie je selekcjonując. Z Trzosem-Rastawieckim współpracowało siedmiu operatorów. Chociaż każdy z nich w sposób charakterystyczny operuje kamerą, w tym przypadku podporządkowali się głównemu założeniu – uchwyceniu atmosfery, rejestracji reakcji, a wszystko to w ścisłym związku ze słowami, wypowiadanymi przez papieża. Podczas spotkania przed kościołem św. Anny w Warszawie kamera „z lotu ptaka” rejestruje mrowie głów, nad którymi unosi się głos Jana Pawła II. by za chwile towarzyszyć samotnej białej sylwetce na Placu Zwycięstwa, dostrzec pożegnalne gesty. Gniezno. Zamyślona twarz papieża, podparta dłonią – takich ujęć jest w tym filmie wiele. Twarze zgromadzonych w Częstochowie. Prymas Stefan Wyszyński, zmęczony upałem, klęcząc, wspiera się na stopniach schodów… Scena – symbol, podkreślająca wzajemne więzy, potrzebę łączności i bliskości; dziesiątki, setki rąk chwytające dłonie Ojca Świętego. W sytuacjach rejestrowanych przez kamery rzadko pojawia się patos, jest w nich raczej ludzkie uczucie, może prozaiczność, nawet prywatność. Klęczące, przejęte dzieci, modlący się długowłosi młodzieńcy, swobodnie, wesoło gawędzący księża, ustawiający się do wspólnej fotografii i po chwili uciekający przed gwałtowną burzą, zakłopotani, bezradni i zupełnie pozbawieni dostojeństwa biskupi i kardynałowie, nie mogący sobie poradzić ze spontanicznością młodzieży podczas spotkania na Skałce. Jest coś rodzinnego i swojskiego w sekwencji z Wadowic – Karol Wojtyła wchodzi w podwórze domu, w którym się urodził i spędził dzieciństwo. Jest jakby sennie, na drewnianych schodach drzemią leniwie koty… Obszerne fragmenty poświęcone są spotkaniom z młodzieżą, kontaktom z dziećmi. Zdjęcie małej Krakowianki rozpaczliwie płaczącej w ramionach papieża obiegło świat – tę scenę udało się także uchwycić realizatorom. Papież śpiewający, słuchający pieśni i piosenek, wybijający nogą rytm to drobiazgi, będące jednak ważnym elementem filmu, dopełniającym osobowość Ojca Świętego. Bezpośrednim tworzywem, budującym tę osobowość i autorytet są głoszone przezeń idee, jego spokój, rozwaga i służba ludziom. Potwierdza to czynami i słowami. Fragmenty homilii, które słyszymy w „Pielgrzymie” zawierają prawdy nadrzędne, stanowią ich kanon. Jan Paweł II mówi o wolności, pracy, kulturze, o duchowym bogactwie człowieka, o roli rodziny. Wreszcie o Polsce, zawiłych dziejach naszego narodu. Uparcie te prawdy przypomina, wskazując ich nieprzemijające wartości. Potrafi mówić w sposób szczególny, dostosowany do okoliczności i audytorium. Wiwatującym górnikom powie z uśmiechem „Slązokom zawsze mało”, nie ukrywa wzruszenia przed góralami, dzieli się gorzkimi refleksjami z siostrami zakonnymi, obdarza pełnymi miłosierdzia i dobroci słowami chorych na specjalnej audiencji. Ta ostatnia scena została zrealizowana z wielkim taktem i dyskrecją. Jest w „Pielgrzymie” kilka fragmentów szczególnie wzruszających, jak obraz starego człowieka, klęczącego o zamglonym poranku samotnie przed figurą Matki Boskiej, jak –...

czytaj więcej

Solaris Andrieja Tarkowskiego

Opublikował | 13 marca 2015 w kategorii: Brzezinka, Projekcja filmowa DKF, Wieczór filmowy

Solaris Andrieja Tarkowskiego

  Mysłowicki Ośrodek Kultury zaprasza na projekcję filmu Solaris Andrieja Tarkowskiego 21. 03. 2015 r., godz. 18.00 Mysłowice, ul. Laryska 5 wstęp: 5...

czytaj więcej

Wieczór filmowy

Opublikował | 13 marca 2015 w kategorii: Brzezinka, Projekcja filmowa DKF, Wieczór filmowy

Wieczór filmowy

  Mysłowicki Ośrodek Kultury zaprasza na wieczór filmowy Tony Scott & Quentin Tarantino 14. 03. 2015 r., godz. 18.00 Mysłowice, ul. Laryska 5 wstęp...

czytaj więcej

Przegląd filmów Baltasara Kormakura

Opublikował | 9 lutego 2015 w kategorii: Brzezinka, Grunwaldzka, Projekcja filmowa DKF

Przegląd filmów Baltasara Kormakura

  Mysłowicki Ośrodek Kultury, Polska Federacja Dyskusyjnych Klubów Filmowych w Warszawie wspólnie z Letnią Akademią Filmową w Zwierzyńcu zapraszają na przegląd najlepszych filmów  islandzkiego reżysera – Baltasara Kormákura. W Przeglądzie, który odbędzie się w dniach 27 luty do 1 marca znajdą się następujące filmy : 101 REYKJAVIK: Hlynur Björn ma 33 lata, jest bezrobotny i mieszka z matką. Krótkie dnie spędza przed komputerem albo przełączając kanały telewizyjne, a podczas długich nocy oddaje się szaleństwu życia nocnego w Rejkiawiku. Nie wykazuje chęci zmiany swojego trybu życia. W jego życiu następuje nagły zwrot, gdy jego matka ujawnia swoją orientację seksualną, a jej dziewczyna okazuje się być w ciąży, podobnie jak biedna Hofi, która robi wszystko by być uznawaną za dziewczynę Hlynura. A on spał z każdą z nich. MORZE (Hafid): Starzejący się Thórdur, właściciel przedsiębiorstwa rybnego, zwołuje dzieci do domu, żeby wyjaśnić przyszłość rodziny i firmy. Jego ulubieniec Ágúst przyjeżdża z francuską dziewczyną z Paryża, gdzie bardziej zajmują go studia muzyczne niż ekonomiczne. W ciągu weekendu, gdy zbiera się cała rodzina, z szafy wydobywane są szkielety, a zarówno dom rodzinny, jak i lokalna społeczność zostają przewrócone do góry nogami. MAŁA PODRÓŻ DO NIEBA (A Little Trip to Heaven): Abe Holt pracuje jako detektyw w towarzystwie ubezpieczeniowym, które wysyła go do mieściny Hastings w Minnesocie, żeby zbadał okoliczności tajemniczego wypadku samochodowego, w którym w płomieniach zginął mężczyzna. Ciało zidentyfikowano jako należące do lokalnego drobnego przestępcy Kelvina Andersona, którego niebotycznie wysokie ubezpieczenie na życie ma zostać wypłacone jego siostrze Isolde, która mieszka w nędznych warunkach ze swoim mało czarującym mężem Fredem i synem Thorem. Holt podejrzewa, że zmarły mężczyzna nie jest Kelvinem Andersonem. BAGNO (Mýrin): Niebywale zwyczajne, acz makabryczne zabójstwo powoduje, że inspektor kryminalny – samotny wilk zaczyna grzebać w mrocznych tajemnicach rodzinnych. W tym samym czasie pewien zdesperowany ojciec szuka wyjaśnienia niewytłumaczalnej i śmiertelnej choroby mózgu swojej córki. Te dwa wątki się splatają, obnażając sieć kłamstw, które na przestrzeni 30 lat spajają kilka pokoleń. WESELE W BIAŁĄ NOC (Brúdguminn): Jón jest nauczycielem akademickim w średnim wieku, który ponownie ma się ożenić, tym razem z kobietą, która jest o połowę od niego młodsza. Nie wszyscy jednak są równie zachwyceni tym ślubem i w czasie gdy barwny orszak weselny zaczyna przybywać na wyspę, na której ma się odbyć wesele, on sam zaczyna mieć wątpliwości. I gdy wyspę zaczyna spowijać jasna, letnia noc, a wielu gości rozpoczyna zabawę już przed weselem, Jón usiłuje odnaleźć sens swojego życia. NA GŁĘBINIE (Djúpid): Pewnej mroźnej zimowej nocy w marcu 1984r., pięć mil od południowego wybrzeża Islandii, zatonął kuter rybacki z całą załogą. Jeden z członków załogi cudem ocalał. Po tym jak przez sześć godzin walczył o życie w lodowatej wodzie, morze wyrzuciło go na brzeg, gdzie znowu musiał podjąć walkę , żeby przedrzeć się przez magmowy krajobraz. Dokładny program Przeglądu zostanie przedstawiony w najbliższym czasie na plakatach oraz stronie internetowej MOK. Zapraszamy miłośników dobrego kina...

czytaj więcej

Filmowy dzień grozy – Laryska

Opublikował | 30 października 2014 w kategorii: Bez kategorii, Brzezinka, Newsletter, Projekcja filmowa DKF

Filmowy dzień grozy – Laryska

  Zapraszamy na Filmowy Dzień Grozy 9. 11. 2014 r. godz. 15.00 wstęp wolny    ...

czytaj więcej

Filmowy dzień grozy – Grunwaldzka

Opublikował | 30 października 2014 w kategorii: Bez kategorii, Grunwaldzka, Newsletter, Projekcja filmowa DKF

Filmowy dzień grozy – Grunwaldzka

  Zapraszamy na Filmowy Dzień Grozy 8. 11. 2014 r. godz. 15.00 wstęp wolny    ...

czytaj więcej